BROJ STRANICA: 160

UVEZ: meki

GODINA IZDANJA: 2012.

CIJENA: 99,00 kn

INTERNET CIJENA: 99,00 kn

SAŽETAK

Možda oblaci što plove vedrinom nad ovim kamenim lukovima, ili knjige prošlosti; možda poletni voditelji turističkih grupa koji, iskačući iz šarenih autobusa pred Arenom, dovode nove i novije goste...
Tko bi sad znao reći gdje li počinje priča o Puli, gradu koji ste - sa svim njegovim osobitostima - izabrali kao svoju prolaznu stanicu, mjesto za vikend-boravak ili još jedno nezaboravno ljetovanje? Koliko li je - o, Jupitere! - znatiželjnih namjernika prošlo ovim strpljivim i osjajenim kamenom!?
U ona davna vremena kad su turisti, za svaki slučaj, još bili opremljeni kopljem, štitom i sličnim suvenirima, iz ukrašenih su dvoprega i lađa na ovo tlo silazili bivši vojskovođe i pokoji uznapredovani legionar, predajući islužena koljena i ramena ljekovitim blagodatima istarskog mora i sunca.
Noseći svoj nakit, svoje bočice za suze i na ramenima krještave šarene papige, u Puli su - dvije tisuće godina prije Vašeg dolaska - odmor provodili rimski carevi i patriciji, supruge im, bake i unučad - pokazujući potom u Akvileji, Rimu, Kartagi i Aleksandriji svoja lica brončane boje s kojih se smiješio i srdio Mediteran s pulskih plaža, uvala i otoka.

Autor Daniel Načinović odabrao je najzanimljivije prirodne osobitosti i kulturno-povijesne spomenike Pule i Puljštine koje na svoj osebujan način opisuje, otkrivajući njihovo značenje i značaj, a suvremene fotografije kao i velika količina povijesnih grafika vjerno slikom dočaravaju tekst, bilježeći bogatu kulturnu baštinu, svakidašnji život Pule i okolnih gradića, ljude i običaje južne Istre. Bez želje za nipodaštavanjem želimo istaći da u moru knjiga, knjižica, samozvanih monografija i uvelike zastarjelih turističkih vodiča upitne faktografske vjerodostojnosti te praktično nikakve autentičnosti (u smislu povezanosti autora teksta, ukoliko su uopće i navedeni, s ovim geografskim koordinatama - srcem ili staništem, svejednako) ova knjiga ima zadaću predstaviti Pulu i okolicu na putnicima jasan i brz, a znatiželjnicima iscrpan i detaljan način.

Istarski rječnik